Rozkłady jazdy

Czasy świetności stacja w Bąku ma za sobą od prawie 20 lat. W obecnej chwili (luty 2019) przez stację kursują niezbyt liczne pociągi towarowe. Ostatnie dwie całoroczne pary w relacji Kościerzyna – Czersk przestały kursować wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy w dniu 08.12.2012 (SRJP 2011/2012).

Jeszcze pod koniec lat 90 ubiegłego wieku wsiadając do pociągu w Bąku można było bezpośrednio dojechać do Gdyni, Bydgoszczy czy Laskowic Pomorskich. Nieco wcześniej istniały nieco egzotyczne połączenia relacji Bąk – Grudziądz (jeszcze wcześniej Bąk – Jabłonowo Pomorskie – obie relacje trasowane przez Wierzchucin).

Poniżej przedstawiam tabele SRJP 429 oraz 440 z lat 1989/1990 do 2011/2012. Całość została podzielona na dwie części, pierwsza obejmuje okres od obowiązywania SRJP 1989/1990 do 1999/2000, natomiast druga od 2000/2001 do 2011/2012 (z kilkoma brakami – zostaną uzupełnione w momencie kiedy zdobędę brakujące roczniki).

 

SRJP 1989/1990 (28.05.1989 - 26.05.1990)

Tabela 429

429A m  429B m

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 1990/1992 (27.05.1990 - 30.05.1992)

Tabela 429

429A m  429B m

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 1991/1992 (02.06.1991 - 30.05.1992)

Tabela 429

429A m  429B m

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 1992/1993 (31.05.1992 - 22.05.1993)

Tabela 429

429A m  429B m

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 1993 LATO (23.05.1993 - 25.09.1993)

Tabela 429

429A m  429B m

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 1993/1994 (26.09.1993 - 28.05.1994)

Tabela 429

429A m  429B m

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 1994 LATO (29.05.1994 - 24.09.1994)

Tabela 429

429A m  429B m

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 1994/1995 (25.09.1994 - 27.05.1995)

Tabela 429

429A m  429B m

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 1995/1996 (28.05.1995 - 01.06.1996)

Tabela 429

429A m  429B m

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 1996/1997 (02.06.1996 - 31.05.1997)

Tabela 429

429A m  429B m

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 1997/1998 (01.06.1997 - 23.05.1998)

Tabela 429

429A m  429B m

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 1998/1999 (24.05.1998 - 29.05.1999)

Tabela 429

429A m  429B m

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 1999/2000 (30.05.1999 - 27.05.2000)

Tabela 429

429A m  429B m

Tabela 440

440A m  440B m 

 

W dniu 03.04.2000 decyzją ówczesnego dyrektora PKP SA Krzysztofa Celińskiego ograniczono przewozy pasażerskie na niespotykaną dotąd skalę. Z dnia na dzień przestały kursować pociągi na 1028 km linii kolejowych. Skutki tej "reformy" odczuła także stacja w Bąku gdzie pozostawiono zaledwie dwie pary w relacji Kościerzyna – Wierzchucin oraz Kościerzyna – Czersk które po kilku latach skrócono do Bąk – Czersk, następnie dwa razy zawieszano by finalnie połączyć obie relacje w jedną – poranny kurs z Kościerzyny był trasowany przez Wojtal natomiast do Kościerzyny przez Czersk. Popołudniowy kurs z Kościerzyny był trasowany przez Czersk a do Kościerzyny przez Wojtal. Stan ten utrzymywał się do 12.12.2009 kiedy to realizację przewozów zakończyła spółka PKP Przewozy Regionalne. Od dnia 13.12.2009 (SRJP 2009/2010) przewozy na tym odcinku były realizowane przez spółkę Arriva PCC której pociągi były trasowane przez Czersk za wyjątkiem weekendowych połączeń Arriva Express z Bydgoszczy do Gdańska które były trasowane przez Wojtal.

Arriva PCC (następnie Arriva RP) realizowała przewozy na odcinku Kościerzyna – Wierzchucin (wybrane dni weekendowe do Bydgoszczy, istniała też relacja bezpośrednia do Laskowic Pomorskich przez Czersk) przez dwa lata (SRJP 2009/2010 i 2010/2011). Od dnia 11.12.2011 przewozy na odcinku Kościerzyna – Czersk ponownie realizowała spółka Przewozy Regionalne (już jako spółka samorządowa, bez PKP w nazwie). Sytuacja ta miała miejsce tylko przez rok do końca obowiązywania rocznego rozkładu jazdy. W dniu 08.12.2012 odjechał ostatni całoroczny pociąg relacji Kościerzyna – Czersk.

 

SRJP 2000/2001 (28.05.2000-9.06.2001)

Tabela 429

429A m

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 2001/2002 (10.06.2001-14.12.2002)

Tabela 429

429A m

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 2002 (6.01.2002-14.12.2002)

Tabela 429

429A m 

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 2002/2003 (15.12.2002-13.12.2003 )

Tabela 429

429A m 

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 2003/2004 (14.12.2003-11.12.2004)

Tabela 429

429A m 

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 2004/2005 (12.12.2004-10.12.2005)

TABELE ZOSTANĄ OPUBLIKOWANE W PÓŹNIEJSZYM TERMINIE

 

SRJP 2005/2006 (11.12.2005-9.12.2006)

Tabela 429

429A m 

Tabela 440

440A m  440B m 

 

SRJP 2006/2007 (10.12.2006-8.12.2007)

Tabela 429

429A m

Tabela 440

440A m 440B m

 

SRJP 2007/2008 (9.12.2007-13.12.2008)

Tabela 429

429A m 429A m

Tabela 440

 
440A m 440B m
440A m 440B m

 

SRJP 2008/2009 (14.12.2008-12.12.2009)

TABELE ZOSTANĄ OPUBLIKOWANE W PÓŹNIEJSZYM TERMINIE

 

SRJP 2009/2010 (13.12.2009-11.12.2010)

TABELE ZOSTANĄ OPUBLIKOWANE W PÓŹNIEJSZYM TERMINIE

 

SRJP 2010/2011 (12.12.2010-10.12.2011)

TABELE ZOSTANĄ OPUBLIKOWANE W PÓŹNIEJSZYM TERMINIE

 

SRJP 2011/2012 (11.12.2011-08.12.2012)

TABELE ZOSTANĄ OPUBLIKOWANE W PÓŹNIEJSZYM TERMINIE

 

Ponowne pojawienie się w Bąku pociągów pasażerskich miało charakter sezonowy bądź też okazjonalny. W sezonie letnim 2016 roku (SRJP 2015/2016) przez Bąk kursował (bez postoju) pociąg TLK Gemini (Rzeszów – Hel) spółki PKP Intercity. Na odcinku Bydgoszcz – Gdynia pociąg ten był trasowany przez Laskowice Pomorskie, Czersk, Bąk i Kościerzynę. Od roku 2016 przez Bąk mają też miejsce przejazdy okolicznościowe realizowane przez TURKOL. Przejazdy te trasowane są zarówno przez Czersk jak i Wojtal. Filmy z dwóch takich przejazdów można znaleźć na kanale YouTube (link na samej górze strony).

W sezonie 2018 roku (SRJP 2017/2018) spółka Arriva RP wraz ze spółką SKM Trójmiasto (obecny przewoźnik na trasie Gdynia – Kościerzyna) i przy współpracy lokalnych samorządów uruchomiła wakacyjne połączenie Kościerzyna – Bydgoszcz (trasowane przez Czersk) które było w Kościerzynie skomunikowane z pociągami z/do Gdyni. Połączenie to było realizowane w dniach 23.06.2018 – 30.09.2018. Niestety wszystko wskazuje na to że głośno i szumnie zapowiadane pilotażowe połączenie okazało się niezbyt trwałe i było realizowane zaledwie przez jeden sezon (identyczna sytuacja jak z TLK Gemini).

Sieciowy Rozkład Jazdy Pociągów 2011/2012 był ostatnim wydawanym w formie papierowej. Od obowiązywania rozkładu 2012/2013 obowiązek publikacji kolejnych wydań spoczywa na spółce PKP Polskie Linie Kolejowe która publikuje kolejne wydania SRJP wyłącznie w wersji elektronicznej. Związku z powyższym rozkład 2011/2012 będzie ostatnim opublikowanym na niniejszej stronie.

ptt

trainzart

samplaire

rbach