O perypetiach słów kilka...

Od dość długiego czasu na stronie możecie dostrzec znaczny chaos. Jednego dnia strona oparta jest na starym, wysłużonym (ale naprawdę klimatycznym) szablonie sprzed... 10 (?) lat, następnego dnia jest na Wordpressie, kolejnego dnia nie ma jej wcale by po kilku dniach przerwy znów wrócić do korzeni. Usiłuję znaleźć rozwiązanie dzięki któremu strona będzie łatwa w zarządzaniu (klepanie i edycja wszystkiego w HTML może i jest fajne ale czasochłonne i podatne na błędy i niedociągnięcia) i dzięki któremu całość będzie miała wygląd który będzie w stanie mnie zadowolić (a tutaj jestem naprawdę wybredny). Od dwóch dni strona jest oparta o kolejny skrypt CMS - tym razem padło na Joomlę wraz ze stonowanym i miłym dla oka szablonem. Póki co jestem zadowolony z osiągniętego efektu więc istnieje szansa na to że na stronie będzie nieco stabilizacji.

Plany są jak zawsze bardzo ambitne i ostatnio prawie zawsze nic z nich nie wychodzi. Obecne będa nieco skromniejsze niż zwykle - przeniesienie zawartości z poprzedniej wersji strony, dodanie nowych roczników tabel SRJP dla linii kolejowych 201 i 215 (tabele 429 i 440) z lat 2002 - 2008 (SRJP 2002, 2002/2003, 2003/2004, 2005/2006 i 2007/2008), większe korekty treści w poszczególnych działach.

W bardziej dalekosiężnych planach mam przewiduję rozbudowę działu "Stacja Bąk" o dość szczegółowe kalendarium (od momentu otwarcia dla ruchu do dnia dzisiejszego) oraz o grafiki przedstawiające zestawienia składów jakie można było spotkać w Bąku w różnych przedziałach czasowych (od lat 90 ubiegłego wieku do chwili obecnej). Prócz tego planuję ponowne otwarcie profilu na Facebooku poświęconemu budowanej mapie do Trainza wraz z kanałem na Youtube gdzie będzie można znaleźć filmy zarówno z przejazdów specjalnych jak i cabview z gry.

Odnośnie budowanej i dość mocno legendarno - mitycznej mapy :) Mapa powoli powstaje chociaż jej perypetie są równie skomplikowane jak te dotyczące strony. Zależy mi na jak najlepszym odwzorowaniu klimatu borów i kolei lat 90 ubiegłego wieku. Stąd zbyt częste zamiany koncepcji dotyczące sposobu budowy mapy. Ostatnia oparta jest na modernizacji bardzo dobrze zapowiadającej się wersji jesiennej sprzed kilku lat którą wykończyła długość i ilość zbędnych segmentów. Po usunięciu parunastu tysięcy segmentów mapa stała się grywalna i na dzień dobry mam gotowy odcinek Olpuch Wdzydze - Wojtal gdzie trzeba zmienić porę roku na letnią i dostosować infrastrukturę do roku 1999 gdy czynne były nastawnia Bk1 w Bąku czy stacja Olpuch Wdzydze a ruch na liniach 201 i 215 był naprawdę spory. Chciałbym za jakiś czas zaprezentować screeny i cabview z gotowego odcinka Olpuch Wdzydze - Bąk. Jak zawsze życie zweryfikuje te plany :)

ptt

trainzart

samplaire

rbach