Projekt „GGKB 1994”

Schemat

Legenda

  • kolor zielony – istniejące gotowe odcinki,
  • kolor niebieski – odcinki w budowie,
  • kolor pomarańczowy – odcinki oczekujące na modernizację,
  • kolor czerwony – odcinki planowane.

Opis mapy

Mapa GGKB 1994 – Gdynia Główna – Kościerzyna – Bydgoszcz 1994 (dawniej KZS94 – Kaszubskie Żelazne Szlaki 1994) to wierne odwzorowanie kilku linii w dawnych województwach Gdańskim oraz Bydgoskim (obecnie Pomorskie oraz Kujawsko – Pomorskie) której głównym rdzeniem jest linia kolejowa 201 znana jako Magistrala Węglowa. Mapa bazuje na budowanej od 2004 roku mapie Gdynia Główna – Kościerzyna – Bąk autorstwa Voytasa która została następnie rozbudowana przez Magnusa o odcinek Bąk – Wierzchucin oraz nowe linie takie jak linia kolejowa 214 (Somonino – Kartuzy), linia kolejowa 211 (Chojnice – Kościerzyna) oraz linię kolejową 215 (Laskowice Pomorskie – Bąk) na odcinku Śliwice – Bąk. Tak rozbudowana mapa już pod nazwą KZS nigdy nie została wydana i z biegiem czasu zaginęła w mrokach dziejów.

Pierwszą „jaskółką” która jednak wiosny nie czyniła była wersja KZS z podmienionymi dodatkami oraz z automatyką (gwizdanie kierownika pociągu) i sesjami za którą odpowiadał @Adamstan.

Następnie powstał pomysł aby rozbudować mapę o odcinek Wierzchucin – Bydgoszcz i zmodernizować istniejące odcinki tak aby można było przejechać rozkładowo cały odcinek Gdynia – Kościerzyna – Bydgoszcz. Jak się rzekło, tak się zrobiło. Duet @RBach oraz @Pawel_15 wziął mapę na warsztat czego finalnym skutkiem jest nie tylko odcinek Wierzchucin – Bydgoszcz ale również Kotomierz – Bydgoszcz – Brzoza Bydgoska – Nowa Wieś Wielka – Złotniki Kujawskie (linia kolejowa 131), Prądy – Bydgoszcz Łęgnowo (linia kolejowa 18), Bydgoszcz Wschód – Ostromecko (linia kolejowa 208), linia 356 (Bydgoszcz – Poznań) która kończy się w lesie kawałek za Bydgoszczą oraz odcinek Maksymilianowo – Bydgoszcz Wschód – Nowa Wieś Wielka (linia kolejowa 201). Zupełnie od nowa została wybudowana stacja Chojnice która zyskała połączenie z Czerskiem poprzez fragment linii kolejowej 203 gdzie ambitnie została odtworzona stacja Gutowiec.

Podział prac był następujący: @RBach był odpowiedzialny za całą infrastrukturę (układ torowy, SRK, pędnie, sieć trakcyjna, SHP, konfiguracja. @Pawel_15 odpowiadał za całe otoczenie (lasy, pola, detale i szczegóły). W międzyczasie do projekt dołączył @lurr3x który wykonał kilka modeli nastawni i innych modeli dedykowanych. Cały czas w projekcie jest @Adamstan który jest odpowiedzialny za konfigurowanie sesji, rozkładów jazdy etc. Wersje DEMO mapy zawierają tylko sesję „semafory”.

Informacja
Mapa cały czas posiada status DEMO. W 100% i od nowa jest zbudowany odcinek Wierzchucin-Bydgoszcz/Bydgoszcz Wschód – Nowa Wieś Wielka. Na pozostałych nowych odcinkach są „gołe tory” (dlatego to jest demo). I najważniejsze: Cała część od Wierzchucina do Gdyni to oryginalna KZS, za jakość której NIE ODPOWIADAMY – mogą tam być rażące błędy w stacjach i szlakach. Te odcinki będą modernizowane w późniejszym czasie – docelowo 100% mapy będzie zrobione od zera i prawidłowo. Tak więc prosimy nie wytykać jakichś błędów na „starej części”, bo to dopiero idzie pod modernizację.

W niedającej przewidzieć się przyszłości planowane jest dobudowanie odcinków Chojnice – Tuchola – Wierzchucin (linia kolejowa 208), Kościerzyna – Nowy Barkoczyn (linia kolejowa 233) oraz odcinek Czersk – Czarna Woda (linia kolejowa 203).

Mapa budowana jest w Trainz Railroad Simulator 2019, wersja pre-SP1, build 102400. Nie jest planowane jej wydanie pod Trainz: A New Era aczkolwiek jest możliwe uruchomienie jej w tej wersji gry. Ewentualne próby prosimy czynić na własną wyłączną odpowiedzialność.

Do każdej wydawanej wersji DEMO mapy dołączone są kompletne paczki wsporcze z dodatkami które w 100% są bezbłędne. W razie pytań prosimy o kontakt z autorami mapy.

Screeny

Cabview & gameplay

Scroll to Top